Cloud connection

  • Code
    Hallo
    A few days ago I bought a Shelly plug (3500W) to control the hot water boiler when I'm not at home on vacation.
    Now the connection to home network is ok but I can't connect it to the cloud it just keeps searching and can't stop it so I have to uninstall the app completely and restart it but connection to the cloud just doesn't work.
    Can you please help me.
  • Please check if you can see a time in the WebUi at the top right? If not, this indicates that the plug does not have internet. If you have set up via WebUi, bd assigned a fixed IP, please also enter the gateway IP of the router.

    LG Michael

    Einsteigertipps / Tips for beginners

    Meine Shellys:

    In Betrieb:

    Zur Zeit über 150 Shellys, in der Regel alle Cloudverbunden

    Testboard mit fast jedem Shellytyp auf dem Markt.

    Fast 5 Jahre kein übergeordnete System. Nur mit App und WebUI mit Cloudverbindung. Sprachsteuerung mit Alexa:)

    Seit Anfang 2024 ist HomeAssistant mit am Start. Was Shelly Cloud nicht kann, bzw. Lokal gesteuert werden soll, übernimmt da übergeordnete System.

  • How did you try to enable the cloud connection? From the Webinterface?

    the initial connection must be enabled via Smartphone-App, just because the Device needs to be linked to your cloud account. This is not possible with the Webinterface.

    >100 Shellies, darunter so gut wie alles was der Hersteller produziert hat. ;)
    :!: ich beantworte grundsätzlich keine Fragen per persönlicher Nachricht:!: