Intermittent Connection Issues

Liebe Forumsmitglieder,

wir möchten Euch darüber informieren, dass das Forum aufgrund von Wartungsarbeiten vom 27.11.2024 bis zum 29.11.2024 nicht, oder nur eingeschränkt verfügbar sein wird. Während dieser Zeit führen wir nicht nur technische Anpassungen durch, sondern nehmen auch einige umfangreiche visuelle Änderungen vor.

Nach Abschluss der Arbeiten wird aus dem "Smarthome-Forum" das neue "Shelly-Forum". Damit wollen wir Euch ein noch moderneres und übersichtlicheres Erlebnis bieten.

Wir danken Euch schon jetzt für Eure Geduld während dieser Umstellung. Solltet Ihr nach den Wartungsarbeiten Fragen oder Anmerkungen haben, könnt Ihr uns jederzeit unter forum.de@shelly.com kontaktieren.

Vielen Dank für Eure Unterstützung und auf viele weitere spannende Diskussionen in unserem neuen Shelly-Forum!

Euer Shelly DACH Team
  • I have a couple of Shelly devices installed and all seem to have intermittent connection issues, they are sometimes labelled as offline on the Shelly app and often can’t be connected to by Google Home. For the record we don’t have any power or Wi-Fi issues and I don’t seem to have any other issues.

    I can always connect through the browser and the problematic Shellys usually have a yellow cloud icon which I can’t find anything for in the manual. Checking the log I occasionally get the following, so I suspect that my router is doing something wrong, any help would be greatly appreciated.

    Spoiler anzeigen
    Code
    2777113268067 mgos_http_server.c:180  0x3fff2404 HTTP connection from 192.168.68.135:49630
    2777113275999 mongoose.c:12126        Failed to resolve 'iot.shelly.cloud', server 8.8.8.8
    2777113281624 cloud_aes.c:256         Connect to cloud: -1
    2777113286127 cloud_aes.c:425         Cloud connection 0x3ffefb7c closed
    2777113290912 cloud_aes.c:139         Reconnect after 15000
  • Hi, it look like I have the same problem. I'm struggling for hours now to get it stable.

    Situation:

    - Straight network with 1 single LAN for all devices

    - 3 TP-Link AP controlled by Omada

    - PFsense firewall (no firewall for internal traffic)

    A ping to the Shelly 1 is stable but the Web interface is refusing all the time. It's a hell of a job to edit some settings cause the connection is already gone. Strange enough, the connections trough the REST-API (from Home Assistant) are going fine.

    What I tried

    - Static IP / Reservation / Dynamic IP

    - Disable Fast roaming and 5ghz from the AP's

    - Disabled "require login" to shelly.

    - Disabled Home Assistant integration

    - Signal to AP is fine

    - Tried the setting "Enable CoIoT peer " the the Home assistant appliance to enable unicast communication between the two of them.

    I even can't rollback the firmware cause the web interface is already timed out before I can start the process. I really don't know what to do anymore to get the web interface stable. Any idea's?

    Einmal editiert, zuletzt von mrblwd-058 (6. April 2022 um 20:26)