Connection have been lost

  • I got a new Shelly 1PM.

    I managed to connect it and control it via the Shelly app.

    After a few min, it started saying connection have been lost.

    After reconfiguring it, it keeps disconnecting.

    The device has good wifi connection and i can clearly see it is connected in my router admin console.

    Please advise

    • Offizieller Beitrag

    Hi and welcome to the forum. :)

    Can you reach the web-ui via browser?

    Your first shelly device?

  • Dang I see a lot of these types of messages. I have a class A motorhome with a metal shell and with the brand of wireless access point that I use, it is possible to be too close to the access point.

    I reported this months ago. What I do find works is using an HP laptop to share a wired internet connection via WiFi, until I simply relocated my access point to the other side of the RV from my main concentration of Shelly devices.

    So hey chime in with your access point type.

  • Ik heb schijnbaar het zelfde probleem maar niemand heeft een oplossing?

    Mijn shelly heeft een korte verbinding (wifi met een extender in de tuin, dus sterk signaal) en is dan losgekoppeld van de cloud.

    elke keer dat ik reset, werkt het een minuut en dan wordt de verbinding verbroken.

    enige ideeën? omdat ik gefrustreerd raak.

    Mijn Homelux werkt perfect....

  • Dieses Thema enthält einen weiteren Beitrag, der nur für registrierte Benutzer sichtbar ist, bitte registrieren Sie sich oder melden Sie sich an um diesen lesen zu können.