Hallo,
mein Ticket wurde mittlerweile bearbeitet.
Die erste Antwort war:
Thank you for reaching us!
Please go to your device -> settings -> device information -> check the device ID.
If it's 6 characters long, execute this command: http://deviceip/longifyid (replace "deviceip" with the real IP of your device)
It will factory reset it and you will have to include it again and then the problem will be resolved.
If device is battery operated, you need to wake it up from button and only then to send the commands.
Please note that if the command does not work, then you have to update the firmware of the device and send the command again.
If the device ID is 12 characters long, just provide it to us so we can delete it from the cloud.
Na ja, das es nicht funktioniert, hatten wir ja bereits festgestellt. (Häten die ja auch sehen müssen, da ich in der Anfrage explezit die alte Shelly4Pro erwähnt und sogar die ID mitgeschickt habe.
Also noch eine Anfrage gemacht und nochmals die alte Shelly4Pro, die aktuelle ID und die aktuelle Firmware erwähnt.
Darauf kam dann etwas mehr.
Thank you for reaching us!
The command is not supported by the FW.
Could you please provide us with the output of http://deviceip/status and http://deviceip/settings?
On device IP you have to place the actual IP of the unit. For example, if the IP of the device is 192.168.0.100 - you have to write in the browser http://192.168.0.100/status and get the output.
Das Kommando um aus einer 6 Stelligen ID eine 12 Stellige zu machen ist in der Firmware nicht implementiert. Wissen wir ja schon
Nun habe ich den Status und die Settings hin geschickt, mal sehen ob die es hin bekommen.
Wahrscheinlich haben Sie tatsächlich diese alten Shelly4Pro nicht mit bedacht.
Hoffe nur, das es dafür schnell eine Lösung gibt.
Gruß Toby