just for your info :
Status d/w is showing correctly at the moment.
Ik didn't do anything else, so it was just a matter of time !
Good to know.
Liebe Forumsmitglieder,
wir freuen uns, Euch mitteilen zu können, dass wir in Kürze das Layout unseres Forums auf das vertraute und bewährte Shelly Design zurückführen werden. Für die meisten von Euch wird das lediglich eine Rückkehr zu Altbekanntem sein – dennoch sind wir uns bewusst, dass diese Umstellung einige Anpassungen mit sich bringt. Wir möchten Euch schon im Voraus für Eure Geduld während dieses Prozesses danken. Ein Update zu Schaltplänen und Lexikon folgt auch.
Für Euch als Forumsmitglieder ändert sich nichts: Euer Forumskonto bleibt mit allen Zugangsdaten bestehen, die nun von uns verwaltet werden. Detlef hat uns alle Daten und Rechte übertragen. Das gleiche gilt für die Facebookgruppe https://www.facebook.com/groups/smarthomeforum/
Falls Euch nach der Umstellung Probleme auffallen oder Ihr Anmerkungen habt, zögert bitte nicht, uns zu kontaktieren. Ihr erreicht uns ganz einfach unter forum.de@shelly.com.
Vielen Dank für Eure Unterstützung!
Euer Shelly Team
PS:
Wichtige Informationen, wie z. B. zu den neuesten Firmware-Updates, werden wir ausschließlich in der Shelly Community (https://community.shelly.cloud/) veröffentlichen. Deshalb wird es innerhalb dieses Forums Verweise zur Shelly Community geben. Selbstverständlich könnt Ihr auch selbst Links zwischen den Foren teilen, um noch mehr Antworten und Lösungen zu finden und Euch gegenseitig zu unterstützen.
Unsere Datenschutzhinweise zur Verarbeitung aller Daten findet Ihr hier, sodass Ihr Euch über alle wichtigen Punkte informieren könnt. Es werden keine zusätzlichen Daten erhoben, und die Verarbeitung erfolgt weiterhin nur zu den bisherigen Zwecken.
Die zentrale E-Mail-Adresse des Forums wird künftig forum.de@shelly.com lauten. Alle relevanten Informationen dazu findet Ihr auch im Impressum der Forums-Website.
Die Informationskanäle von Shelly:
Shelly Community: https://community.shelly.cloud/
Facebook Support-Gruppe: https://www.facebook.com/groups/ShellyIoTCommunitySupport
Knowledge Base: https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/
Ticket-System: https://support.shelly.cloud/en/support/tickets/new
Shelly Dokumentation: https://shelly-api-docs.shelly.cloud/
Wir freuen uns auf weitere rege, professionelle und konstruktive Diskussionen in unserem gemeinsamen Forum.
Unser besonderer Dank gilt Detlef für den Aufbau und die Pflege dieses Forums. Wir wissen, wie viel Arbeit hierin steckt, und werden unser Bestes tun, damit dieser Austausch weiterhin möglich bleibt.
Bei Fragen könnt Ihr Euch gerne per Mail an uns wenden.
Euer Shelly DACH Team
just for your info :
Status d/w is showing correctly at the moment.
Ik didn't do anything else, so it was just a matter of time !
Good to know.
Not very likely. Obviously, the „lying“ Shelly has no access to the internet.
Ok, but one of my sensor says this :
Firmware update
Your device is up to date.
1.0.13
So it is possible to get the correct status of firmware (via bluetooth).
So why 4 sensors don't get the correct firmware status and one does ? That is what keeps me wondering !
Firmware update
Current Firmware version:Couldn't load data
Firmware update available
1.0.13
This is what I get in 4 of 5 door/window blu sensors, about the firmware update. Even after update (that succeeded) via Debug app.
One sensor is showing corrrect firmware version and say it's up to date.
Could this be a bug in the shelly app ?
ok I Found the problem why not pairing. It is an android problem. Too many devices paired on my phone. Unpaired a few and the devices de
/w now paired .
I'm wondering that there isn't a problem with the Shelly smart app which show 'update available ' but the update succeeded via debug app.
Removed it from the app. Then doesnt want to pair again in de debug app...
Took battery out more than 10 minutes, reinstalled it in the app, doesn't want to pair in debug app... But device itself is working correctly...
This is a pain in the xxxx
More ideas?
I proceeded like discribed. It works and in the debug app it says 'updated successfully '. BUT in the Shelly smart app it still says the sensor needs an update... So something is still wrong and this for more than one sensor...
What can I do more ?
thx. I'll try it tomorrow!
Ik have 5 Blu door window sensors. Only 1 of them can be Updated via Shelly debug App. The other 4 don't update.
One was saying 'update succesfull ', but in the Shelly smart app it shows it still has tot update. So update was 't succesfull?
There are 3 Shelly d/w I cannot update via debug app.
What am in Doing wrong?
Would recommend to install a relay, which is controlled by the output of the Shelly EM. This relay must fit with the current and power requirements of the air conditioning. Shelly 1PM seems to overheat under high load level.
Thanks for your answer.
But I was thinking to use a PRO 1 PM and not a 1PM. Possible ? But how to wire the PRO 1 PM ?
Hello,
Would it be possible to replace a shelly em ( power metering of an air conditioning) with a shelly pro 1 PM ?.
Situation : the air condition (daiking multisplit unit outside) is connected directly to a circuit breaker in the central breaker box, no switch in between circuit breaker and air conditioning.
I have a shelly em installed to measure the consumtion (works fine), but i was wondering if I could replace it with a pro 1 pm. I tried to figure it out myself, but I don't quite understand the general wiring sheme of the pro 1 pm.
If this would be possible, what would be a wiring scheme (knowing there are only 3 wires who leave at the circuit breaker (L/N/ground).
Remark : i wouldn't try to wire the pro 1 PM myself (i would ask an electrician), but i would very much like to understand how it could work !
Thanks.